Dobre logo firmowe – czyli siła tkwi w prostocie!
Graphic design & Photoshop

Dobre logo firmowe - czyli siła tkwi w prostocie!

18 października 2015

Dobrze zaprojektowane i przemyślane logo to clou każdego, dobrze rokującego interesu.

Nie bez powodu to właśnie logo decyduje o tym, czy firma odniesie na rynku spektakularny sukces, czy pozostanie w obszarze tzw. biznesowych średniaków, nie wybijając się znacząco na tle konkurencji.

Dyskusja o tym, jak powinno wyglądać profesjonalne, firmowe logo nie jest dyskusją jałową. Warto się zastanowić i rozważyć, czym byłby McDonalds bez swojej słynnej litery M i jak dużą marką byłaby Coca Cola, gdyby nie jej rozpowszechniony na całym świecie, oryginalny napis?

W pogoni za zyskiem często nie doceniamy tego, że zysk ten czasami zależy od tego drobnego, marketingowego znaczku.

    W dzisiejszym świecie prostota przekazu to najkrótszy i najlepszy sposób dotarcia do odbiorcy. Stąd też firmy najczęściej w pierwszej kolejności skupiają się na spójnej identyfikacji wizualnej – corporate identity, której koronnym uwieńczeniem jest firmowe logo.

Jak zaprojektować logo na miarę McDonalds i czy naprawdę można jeszcze być kreatywnym bez powielania stworzonych już wzorów i schematów?

Logo firmowe – proste i przejrzyste

Logo Apple, Pumy czy Adidas to majstersztyk firmowego wizerunku. Za pomocą prostego i czytelnego skojarzenia myślowego od razu budują pozytywny stosunek do marki i zdecydowanie zwiększają jej rozpoznawalność. Prostota logo nie oznacza, że ma zawierać ono jak najmniej elementów i być mało wyraziste – dobre firmowe logo to takie, które bardzo prosto zapamiętać i… Łatwo samodzielnie odtworzyć na kartce papieru, za pomocą długopisu i ołówka.

  • W dobie flat designu logo z dodatkowymi, graficznymi elementami, cieniowaniem czy dużą ilością tekstu odchodzi do lamusa.

Logo przyszłości

Projektując logo warto mieć na uwadze, że będzie budować renomę marki nie tylko w chwili obecnej, ale także w perspektywie długoterminowej. Warto więc zadbać o to, by miało ono uniwersalny i ponadczasowy charakter – kierowanie się przejściową modą w wyborze logo może spowodować, że potencjalni klienci całkowicie stracą orientację w identyfikacji marki, jeśli będą systematycznie bombardowani ciągłymi zmianami identyfikacji wizualnej firmy. Ciężko wtedy o spójny wizerunek i zaufanie do marki, jeśli jej ukoronowanie w postaci logo ulega ciągłym zmianom.

Jednolite i nieskomplikowane logo to klucz do serc większości klientów, nawet tych najbardziej wybrednych i tych z wysmakowanym gustem.

Oryginalne logo firmowe?

Brzmi to trochę jak oklepany slogan, jednak jest w tym sformułowaniu wiele prawdy – logo ma być przede wszystkim oryginalne. Nasze logo powinno nas zdecydowanie wyróżniać na tle konkurencji, budować zaufanie klientów i pozwalać na jednoznaczną identyfikację wśród marek danej branży. Nie jest to jednak tak oczywiste w wyspecjalizowanych branżach, jak np. branża adwokatów czy radców prawnych, w których symbol prawniczego paragrafu na dobre zagościł na szyldach kancelarii i w papierze firmowym. Nie oznacza to jednak, że prawnik, pragnący jednoznacznego odróżnienia, musi wysilać się na innowacyjność i nadawać paragrafowi całkowicie inne znaczenie i skojarzenia – wystarczy czasami odrobina inwencji i połączenie sprawdzonych wzorców z nieco bardziej abstrakcyjnymi formami, by osiągnąć sukces na miarę McDonalds czy Apple – przynajmniej, jeśli chodzi o logo firmowe.

3 osób lubi ten wpis. Dzięki!

Follow Olgagraphic on

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *