Jak skutecznie prowadzić fanpage?
Facebook & Fanpage & Social media

Jak skutecznie prowadzić fanpage?

15 grudnia 2015

Prowadzenie fanpage na facebooku to już podstawa skutecznego marketingu w sieci – nie bez powodu w kuluarach często powtarza się, że brak wizytówki firmowej na facebooku oznacza, że firma po prostu nie istnieje.

Prowadzenie fanpage nie jest jednak tak proste, jak wiele z nas chciałoby sobie to wyobrażać. Nie jest bowiem łatwo tak wypromować swoją markę, by wybijała się ona na tle konkurencji i wabiła potencjalnych klientów. Są jednak pewne złote zasady, które znacznie ułatwią skuteczne prowadzenie fanpage na facebooku i innych mediach społecznościowych.

Nowa polityka Facebooka a widoczność postów na fanpage’u

Jak wiele właścicieli podstron na Facebooku zdążyło zauważyć, polityka facebooka znacznie utrudniła życie właścicielom fanpage’y i ich fanom. Okazuje się bowiem, że wpisy zamieszczanie na fanpage’ach mają znacznie mniejszy zasięg niż kilka lat temu, co bezpośrednio przekłada się na ruch na naszej stronie – i na ilość klientów. Czasami widoczność postów z danego fanpage’a ograniczona była do minimum poprzez automatyczne odznaczenie opcji „wyświetlaj najpierw“ lub „obserwuj“.

Nie warto jednak załamywać rąk, za to warto przemyśleć strategię działania tak, by nadal uzyskiwać wysoką poczytność na facebooku i jak największą liczbę fanów.

Jak zwiększyć poczytność fanpage na facebooku?

  • Doskonałą metodą mobilizacji użytkowników jest zadawanie pytań w postach/ wpisach, zmuszanie lub prowokowanie do dyskusji a nawet organizowanie ankiet na kontrowersyjne tematy. Sprzyja to integracji i zachęca użytkowników do aktywności na stronie.
  • Publikowanie offtopów – postów niezwiązanych bezpośrednio z tematyką strony, ale np. komentujących bieżące wydarzenia, plotki, a nawet aktualną pogodę za oknem 😉
  • Prowadzenie interakcji z użytkownikami – odpowiadanie na komentarze, zadawanie pytań w komentarzach, rozpoczynanie dialogu i dyskusji
  • Crossposting – komentowanie postów o podobnej tematyce, interakcja z autorami innych fanpage’y – w dużym uproszczeniu, tak często spotykany like za like i share za share 😉
  • Przed otworzeniem fanpage’u warto zadbać o spójną politykę wizerunkową firmy  – dobre i świeże logo, zdjęcia i kilka gotowych tekstów na stronę. Teksty te powinny być dostosowane do użytkownika docelowego – a więc tego, którego chcecie zachęcić i zwabić fanpagem. Warto przemyśleć, czy mają być to więc teksty ekspercie, a może teksty o luźnej tematyce?

Niezależnie od tego, ile i jak dużą macie konkurencję, powyższe wskazówki powinny w zupełności pozwolić wam wykreować rozpoznawalny fanpage na facebooku i przy odrobinie dalszej pracy, utrzymać jego wysoki poziom na długi czas.

Warto pamiętać, że Facebook to nadal jedno z najbardziej wpływowych mediów w polskim marketingu internetowym, dlatego warto w niego zainwestować i uczynić z niego jedną z gałęzi skutecznego rozwoju firmy.

3 osób lubi ten wpis. Dzięki!

Follow Olgagraphic on

Komentarze (0)