Profesjonalna wizytówka – jak powinna wyglądać?
Business cards & Corporate identity & Creative design & Graphic design

Profesjonalna wizytówka - jak powinna wyglądać?

6 marca 2016

Każda osoba, prowadząca działalność gospodarczą albo świadcząca usługi, powinna mieć wizytówkę – i nie ma od tego żadnych odstępstw ani usprawiedliwień.
Trudno bowiem wyobrazić sobie sytuację, w której starasz się komuś sprzedać swój produkt lub towar, nie posiadając żadnej namacalnej reklamy swojej działalności. Mimo konieczności posiadania wizytówki nadal wiele firm rezygnuje z tego rodzaju reklamy – i szczerze mówiąc, bardzo kiepsko na tym wychodzi.

Do czego właściwie potrzebna jest wizytówka?

Zjawiskiem permanentnie związanym z wizytówkami jest to, że są najbardziej potrzebne w najmniej oczekiwanej chwili – i to właśnie całkowicie tłumaczy konieczność ich posiadania przy sobie przez poważnego przedsiębiorcę. Nie ma nic bardziej nieprofesjonalnego, niż przypadkowe spotkanie potencjalnego klienta i brak możliwości wręczenia mu danych kontaktowych w zachęcającej formie, a przecież to od ich dostępności zależy to, czy potencjalny klient zostanie naszym stałym klientem.
Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zostawić swój numer telefonu na świstku papieru lub serwetce, ale trąci to amatorszczyzną i zdecydowanie zmniejsza szanse na kontakt zwrotny ze strony klienta.
Wręczając wizytówkę, nie tylko „sprzedajesz” swoje dane kontaktowe ale przy okazji zachęcasz do zaznajomienia się z całym wachlarzem oferowanych przez Ciebie usług – o ile Twoja wizytówka zawiera istotne informacje i prezentację Twojej działalności.

Co umieszczać na wizytówce?

Przede wszystkim siebie – wizytówka powinna w jak najbliższy sposób oddawać nie tylko charakter Twojej działalności, ale także i Ciebie samego. Nie chodzi tutaj o wymuszoną kreatywność ani oryginalność, ale dostępność i estetykę prezentowanych danych tak, byś mógł się z nią w stu procentach identyfikować.

  • Absolutnym musem na wizytówce są dane osobowe w postaci imienia, nazwiska oraz ewentualnie tytułu naukowego.
  • Na wizytówce warto dodać nazwę swojego stanowiska – a to wszystko po to, by uniknąć niekomfortowych pytań, „kim jesteś i co robisz” w danej firmie.

Warto rozważyć jednak to, czy wpisywać na wizytówce nazwę stanowiska w jednoosobowej działalności gospodarczej – warto to robić, o ile Twoje stanowisko jako szef i właściciel w jednym nie jest oczywiste.

  • Dane kontaktowe – adres, numer telefonu, mail oraz media społecznościowe.

Szczególny nacisk w nowoczesnych wizytówkach firmowych kładzie się na adresy firmowe w mediach społecznościowych takich jak Facebook, Twitter czy Instagram. I nietrudno się dziwić, bo konta na tych portalach są wiarygodną i żywą wizytówką naszej działalności wraz z opiniami naszych dotychczasowych klientów.

  • Krótki opis działalności i oferta

Nie musisz wysilać się na długie teksty, dotyczące Twojej działalności ani oferowanych usług  – wystarczą słowa-klucze, najtrafniej opisujące charakter Twojej firmy.

Wizytówka jedno- czy dwustronna?

Dylemat ten wiele firm rozwiązuje za pomocą argumentu stricte finansowego – wizytówki jednostronne są znacznie tańsze niż dwustronne, dlatego za ten sam koszt można wydrukować ich znacznie więcej. Nie należy jednak zapominać, że środki finansowe przeznaczone na wizytówki w dłuższym przedziale czasu nie tylko się zwrócą, ale także podwoją nasze zyski dzięki zdobytym dzięki nim klientom. Z praktycznego punktu widzenia dwustronna wizytówka pozwoli nam zarówno na prezentację naszego logo jak i profilu naszej działalności – co na jednostronnej wizytówce jest trudne o tyle, że często brakuje nam na wszystko miejsca i wizytówka przestaje być dla odbiorcy czytelna. Na dwustronnej wizytówce znacznie łatwiej jest wygospodarować więcej przestrzeni i powietrza, które może okazać się zbawienne, gdy potencjalny klient zechce coś na niej dodatkowo zanotować.

W ostatecznej ocenie, którą z wizytówek wybrać, nie powinien przeważać tylko i wyłącznie argument czysto finansowy, ale całkowity bilans plusów i minusów inwestycji w naszą reklamę.

Komu zlecić wykonanie wizytówki?

Najlepiej specjaliście, :) który nie tylko dopasuje wizytówkę do Twoich potrzeb, ale przede wszystkim oszczędzi Twój czas w wyborze odpowiedniej drukarni czy przygotowywaniu pliku do druku. Warto mieć na uwadze, że wizytówka to nie tylko sam projekt, ale również przygotowanie tego projektu do wydruku z uwzględnieniem wytycznych konkretnej drukarni.

Potrzebujesz profesjonalnej wizytówki ale nie wiesz, jak ją ugryźć?

Zapraszam do kontaktu!

Wykonuję projekt dwustronnej wizytówki już od 75,00 zł netto wraz z :

  • kilkoma propozycjami kolorystycznymi,
  • nielimitowanymi poprawkami,
  • wizualizacją wizytówki oraz obrazkami poglądowymi,
  • przygotowaniem wizytówki do druku.

Zapraszam do skorzystania z oferty!

3 osób lubi ten wpis. Dzięki!

Follow Olgagraphic on

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *